وامداران

ساخت وبلاگ

مهرداد اولادی مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

به گزارش«شفاف»، طی تماسی که با بیمارستان شهدای تجریش برقرار کردیم مشخص شد مهرداد اولادی در ساعت 14:56 به بیمارستان منتقل شده و تلاش پزشکان برای CPR (احیای قلبی ـ ریه) تلاش پزشکان به نتیجه نرسیده است. به گفته مسئولان بیمارستان علت فوت ایست قلبی بوده است؛ همان چیزی که هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس را هم از فوتبال ایران گرفت. 

در حال حاضر مسئولان بیمارستان از مردم درخواست دارند که به جهت رعایت حال بیماران از حضور در این مکان خودداری کنند.


وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:05

مرد معتاد پس از توهم ناشی از مصرف شیشه به جان همسر باردارش افتاد و او را با ضربه‌های چاقو از پای درآورد.

به گزارش«شفاف»، بیست و هشتم فروردینزندگی مرد شیشه‌ای با جسد همسر باردارش
امسال ماموران پلیس آگاهی شهرستان خمین در تماس مردمی از ناپدید شدن مرموز زن بارداری در یکی از روستاهای این شهر باخبر شدند. ماموران با حضور در روستا و تحقیق از اهالی متوجه شدند زن همسایه‌شان که باردار بوده، چندروزی است به طور مرموز ناپدید شده است.
 
با توجه به این‌که شوهر وی به شیشه اعتیاد دارد، گمان می‌کنند بلایی سر وی آورده باشد. این درحالی بود که همسایه‌ها مدعی بودند بوی تعفن از خانه همسایه‌شان به مشام می‌رسد. آنها زمانی که موضوع را از مرد صاحبخانه جویا شده بودند، او گفته بود همسرش به منزل خانواده‌اش رفته و بوی تعفن متعلق به گربه مرده است.
 
ماموران با به صدا درآوردن زنگ در این خانه، از مرد صاحبخانه خواستند برای تحقیقات نزد پلیس بیاید که او حاضر نشد از خانه خارج شود. بنابراین ماموران با هماهنگی قضایی وارد این خانه شده و متوجه بوی نامطبوعی از داخل ساختمان شدند.

ماموران در یکی از اتاق‌ها با جسد همسر وی ـ زن باردار ـ که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود، مواجه شدند. به نظر می‌رسید چند روزی از مرگ زن باردار و جنین می‌گذرد. جسد زن جوان و جنین به پزشکی قانونی منتقل شد.
 
عامل این جنایت هم به پلیس آگاهی شهرستان خمین منتقل شد. او در بازجویی اولیه به اظهارات ضد و نقیض پرداخت تا این که روز بعد به قتل همسرش و جنین وی اعتراف کرد.
 
مرد همسرکش اضافه کرد: من مدت‌هاست شیشه مصرف می‌کنم. بارها همسرم خواست اعتیادم را ترک کنم، اما نتوانستم. هر بار که شیشه مصرف می‌کردم به جان وی می‌افتادم و کتکش می‌زدم. هر دفعه پس از مصرف شیشه آن‌قدر دچار توهم می‌شدم که قدرت کنترل رفتارم را از دست می‌دادم. حدود چهار روز پیش نیز پس از مصرف شیشه دچار توهم شدم و همسرم با من شروع به مشاجره کرد.
 
وی اضافه کرد: آن‌قدر دچار توهم شده بودم که نمی‌فهمیدم چکار می‌کنم. با چاقو به جان همسر باردارم افتادم و با زدن ضربه‌هایی، او را کشتم. ساعاتی بعد که به خود آمدم، تازه فهمیدم همسرم و جنین داخل شکمش فوت کرده‌اند. آن‌قدر ترسیده و شوکه شده بودم که نمی‌‌دانستم باید چکارکنم. در این چهار روز از خانه خارج نشدم تا سرانجام دستگیر شدم.
 
سرهنگ سیدنورالدین حسینی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان مرکزی در این‌باره گفت: مرد شیشه‌ای پس از اعتراف، با قرار قانونی روانه زندان شد.
 
وی به خانواده‌ها هشدار داد: به فرزندان خود آموزش‌های لازم را بدهند و از خطرات مصرف موادمخدر از جمله شیشه آگاه کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. افراد معتاد علاوه بر این که به جان و مال خود آسیب می‌ رسانند، جان اعضای خانواده و افراد جامعه را نیز به‌خطر می‌اندازند وحوادث جبران‌ناپذیری را رقم می‌زنند.
 
منبع:مشرق

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:05

دو مرد افغان که بخاطر قاچاق مواد دست به جنایت زده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

در ساعت 19:00 ،‌دهم فروردین ماه، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره کشف جسد در اتوبان خلیج فارس – نرسیده به پل دانشگاه در داخل زمین های کشاورزی منطقه به کلانتری 171 حرم مطهر اعلام شد . 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی حدودا 40 ساله با کت مشکی ، شلوار سرمه ای و پیراهن آبی است که به علت اصابت جسم تیز به ناحیه سینه و قفسه سینه فوت کرده است . 

جنایت شوم دو افغان بی‌رحم در اتوبان خلیج فارس +جزییات و تصاویر

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور دادرس شعبه 101 دادگاه کیفری آفتاب ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

شناسایی هویت جسد : 

در مورخه یازدهم فروردین ماه فردی با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به مأمورین اعلام کرد که دامادش بنام "غلامرضا . ش" از ساعت 16:00 روز گذشته ( 10/01/1395 ) از خانه خارج و پس از آن دیگر مراجعتی به محل سکونتش نداشته است . 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی ، مشخصات "غلامرضا . ش" بهمراه تصویر وی در سیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ ثبت شد ؛ با بررسی مشخصات فقدانی و مشخصات جسد کشف شده ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت جسد کشف شده و خانواده فقدانی (غلامرضا . ش) نیز پس از مشاهده تصاویر جسد ، وی را مورد شناسایی قرار دادند . 

اظهارات یک شاهد : 

در ادامه رسیدگی به پرونده قتل "غلامرضا . ش" ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از بستگان غلامرضا وی را در حال سوار کردن دو نفر افاغنه دیده است ؛ این شخص پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از پاساژ مهدی ( واقع در شهرری ) خارج شده بودم که ناگهان متوفی را دیدم که دو مسافر افاغنه را سوار ماشین خود کرد و به سمت خیابان 24 متری به راه افتاد " . 

شناسایی خودرو متهم در شهرستان رفسنجان : 

با ثبت مشخصات خودرو پژو 405 سفیدرنگ متعلق به فقدانی به شماره انتظامی *** د 66 / ایران 33 در سیستم پلیس ، دستور توقیف خودرو بهمراه دستگیری سرنشینان آن به کلیه مراکز انتظامی سطح کشور اعلام شد . 

جنایت شوم دو افغان بی‌رحم در اتوبان خلیج فارس +جزییات و تصاویر

در مورخه 18/01/1395 ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که خودرو مقتول توسط مأمورین پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رفسنجان توقیف و سرنشین آن نیز به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده که بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی جهت انتقال متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اخذ نیابت قضایی به شهرستان رفسنجان اعزام شدند . 

با حضور کارآگاهان در شهرستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم دستگیر شده توسط پلیس مبارزه با موادمخدر فردی افاغنه بنام "نورشاه . ر" ( 25 ساله ) و سابقه دار در زمینه موادمخدر است که در حین جابجایی موادمخدر ، در یک تعقیب و گریز توسط مأمورین انتظامی شهرستان رفسنجان دستگیر شده است . 

اعتراف به جنایت : 

با انتقال "نورشاه" به اداره دهم ، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد که جنایت را بهمراه افاغنه ی دیگری بنام "تازه گل . ب" ( 40 ساله ) انجام داده است . 

نورشاه در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : "روز جنایت بهمراه تازه گل قصد سرقت یک دستگاه خودرو پژو 405 را داشتیم تا با انتقال آن به شهرستان ، از آن برای جابجایی و قاچاق موادمخدر استفاده کنیم . ابتدا یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 را به مقصد شهرری ، به صورت دربست کرایه کردیم ؛ قصد داشتیم آنرا در بین راه سرقت کنیم اما در مابین راه خودرو دچار نقص فنی شد و به همین علت از سرقت آن [ و در حقیقت قتل راننده ی آن ] منصرف شده و برای انجام سرقت یک دستگاه خودرو 405 دیگر به شهرری آمدیم . در مقابل پاساژ مهدی شهرری ، یک دستگاه خودرو 405 سفیدرنگ را به بهانه رفتن به یک دامداری در محدوده بهشت زهرا کرایه کردیم ؛ تازه گل مرا به عنوان چوپان گله گوسفند و نگهبان دامداری معرفی کرد ؛ به این بهانه راننده پژو را به داخل بیابان های محدوده اتوبان خلیج فارس ( محل کشف جسد ) بردیم . زمانیکه راننده از ما پرسید که "پس دامداری کجاست ؟ " ناگهان من از پشت سر به او حمله ور شده و تازه گل نیز در حالیکه در صندلی شاگرد راننده ( صندلی جلو ) نشسته بود ، چندین ضربه چاقو به راننده زد و او را به قتل رساند ؛ پس از رها کردن جسد ( محل کشف جسد ) ، ماشین را به کارواش بده و چند روز بعد ، من ماشین را برای جابجایی موادمخدر به شهرستان رفسنجان منتقل کردم ؛ در آنجا بود که در حین جابجایی مواد توسط مأمورین دستگیر و روانه زندان شدم " .

جنایت شوم دو افغان بی‌رحم در اتوبان خلیج فارس +جزییات و تصاویر

دستگیری تازه گل : 

با شناسایی تازه گل به عنوان عامل اصلی جنایت ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا نهایتا آخرین مخفیگاه وی در باقرشهر شناسایی ، دستگیر و پس از انتقال به اداره دهم ، اظهارات و اعترافات همدست خود را تأیید کرد . 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمین به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:05

به گزارش شفاف، مهرداد اولادی، مهاجم تیم فوتبال ملوان امروز در بیمارستان‌ شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.به گفته مسئولان بیمارستان علت فوت، ایست قلبی بوده است؛ همان چیزی که هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس را هم از فوتبال ایران گرفت. اولادی سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس و همچنین تیم ملی را در کارنامه خود داشت.

مهاجم تیم فوتبال ملوان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش  شفاف،  مهرداد اولادی، مهاجم تیم فوتبال ملوان در بیمارستان شهدای تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.

این بازیکن سابقه حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را دارد.

مهرداد اولادی درگذشت

 به گزارش "ورزش سه"، طی تماسی که با بیمارستان شهدای تجریش برقرار شد مشخص شد مهرداد اولادی در ساعت 14:56 به بیمارستان منتقل شده و تلاش پزشکان برای CPR (احیای قلبی ـ ریه) تلاش پزشکان به نتیجه نرسیده است. 

به گفته مسئولان بیمارستان علت فوت ایست قلبی بوده است؛ همان چیزی که هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس را هم از فوتبال ایران گرفت.   در حال حاضر مسئولان بیمارستان از مردم درخواست دارند که به جهت رعایت حال بیماران از حضور در این مکان خودداری کنند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:58

مهرداد اولادی مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال و تیم ملی که در ملوان بندرانزلی عضویت دارد، امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

پذیرش بیمارستان شهدای تجریش این خبر تلخ و باورنکردنی را تایید کرد.

یکی از منابع آگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره علت فوت مهرداد اولادی گفت: حدود ساعت 14 و 30 امروز با اورژانس تماس گرفته شد و ماموران اورژانس با مراجعه به محل وی را  که در حالت اغما بوده و اوضاع خوبی نداشته به بیمارستان منتقل می کنند؛ قبل از انتقال اولادی به بیمارستان علائم حیاتی در او وجود نداشته اما با این حال متخصصان بیمارستان عملیات احیا را روی وی انجام می دهند اما متاسفانه عملیات احیا نیز کارساز نبوده و وی به علت ایست قلبی در گذشته است.

علت اصلی فوت اولادی را پزشکی قانونی اعلام می کند.

مهرداد اولادی متولد 4 خرداد 1364 در قائم‌شهر استان مازندران است؛ وی بازیکن باشگاه ملوان انزلی بود و سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس ، الشباب امارات و استقلال تهران را داشت.

اولادی همچنین 13 بازی در تیم ملی انجام داده بود و یک گل ملی نیز در کارنامه داشت.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:58

سیمرغ سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بر فراز پردیس سینمایی چارسو به پرواز درآمد.

به گزارش شفاف، افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش چند فیلم منتخب برای اهالی رسانه اغاز شد.

در سانس ساعت 15 و در سالن 1 کاخ جشنواره، فیلم «جنون» روی پرده رفت.

در سانس ساعت 18، در سالن شماره 4 فیلم «سپیده دم» اکران می‌شود. ساعت 20 در همین سالن، فیلم سینمایی «کوهستان جادویی» نمایش داده می‌شود. 

در ساعت 18 در سالن 5 کاخ جشنواره، فیلم «یخ و آسمان» اکران می‌شود و ساعت 20 در همین سالن فیلم «گنج» به نمایش در می آید.

از مهمترین بخش های این دوره بخش سینمای سعادت یا همان فیلم های بلند بخش رقابتی  است که با حضور 15 فیلم کار خود را پیش می گیرد.

بخش دار الفنون یا همان کمپ استعداد یابی هم بخشی است که امسال به جشنواره اضافه شده و مجید مجیدی با برگزاری اولین کارگاه از فردا ساعت 9 و سی دقیقه زنگ این بخش را به صدا در می اورد.

جایزه محمد امین (ص) هم جایزه ای است که امسال جایگزین جایزه مصطفی عقاد شده و به اخلاقی ترین فیلم تعلق می گیرد.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری سیدرضا میرکریمی از 1 تا 6 اردیبهشت برگزار می شود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:58

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 95 کل کشور در بند درآمدی از تبصره این لایحه قیمت خرده فروشی هر نرخ سیگار وارداتی را افزایش دادند.

بر اساس این مصوبه از ابتدای سال 1395 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار وارداتی مبلغ 500 ریال و تولید مشترک مبلغ 350 ریال و تولید داخلی مبلغ 100 ریال به عنوان عوارض اضافه می‌شود. همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از وارد کنندگان و تولید کنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 160155 جدول شماره 5 این قانون واریز نماید.

همچنین در اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و با عنایت به لغو قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب 29/ 12/ 1307 و اصلاحات بعدی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به وصول خالص هر گونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت تمام نگاشت (هولوگرام) و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن "مصوبه‌ی واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد بر اساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مزبور را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

همچنین وزارت صنعت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوزها و هرگونه حقوق دولتی دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را طی سال 95 به ردیف درآمدی مذکور واریز کند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:37

متهم این پرونده پسری 17 ساله است که به گفته محمدعلی اسفنانی، پرونده وی باید در دادگاه اطفال رسیدگی شود.

پرونده قتل دختر افغان در ورامین بزودی برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود. تیم جنایی ورامین در حال حاضر منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره علت مرگ، سلامت روانی قاتل و بررسی احتمال آزار و اذیت است.

به گزارش جام‌ جم، متهم این پرونده پسری 17 ساله است که به گفته محمدعلی اسفنانی، پرونده وی باید در دادگاه اطفال رسیدگی شود. در حال حاضر شعبه‌ای در دادگاه کیفری یک استان تهران به جرایم اطفال رسیدگی می‌کند.

به گفته اسفنانی، شواهد این طور نشان می‌دهد که قتل عمد اتفاق افتاده است. مجازات قتل عمد هم می‌تواند مطابق با درخواست اولیای مقتول قصاص باشد. آنها می‌توانند با پرداخت تفاضل دیه درخواست قصاص را مطرح کنند حتی اگر والدین هم درخواست قصاص نکنند و این پرونده به دیه ختم شود، باز هم می‌توان تا 10 سال برای قاتل حبس در نظر گرفت.

متهم پرونده به کانون اصلاح و تربیت اعزام شده و به گفته دادستان ورامین، پس از اعلام گزارش پزشکی قانونی برای او کیفرخواست صادر می‌شود.

متهم، پسری آرام بود

همسایه‌ها و همکلاسی‌های پسر 17 ساله باورشان نمی‌شود او مرتکب این جنایت هولناک شده باشد.

به گزارش ایسنا، متهم به قتل، فرزند چهارم یک خانواده است که تنها پسر و آخرین فرزند محسوب می‌شود. پدرش کارمند یکی از نهادهای دولتی و مادرش خانه‌دار است. بنابر شواهد موجود، پدر خانواده همه تلاش خود را صرف تامین معیشت خانواده و سر و سامان دادن به دختران کرده است. هر سه خواهر امید ازدواج کرده‌اند و او دایی پنج کودک است. امید کلاس سوم متوسطه است. گویا وقتی سه ماهه بوده، تشنج کرده و مادرش درحالی‌که هنگام خواب دهانش را پر از کف دیده، او را به بیمارستان منتقل کرده است. بعد از آن مرتب دارو مصرف می‌کرده و به گفته مادرش، پای چپش را نمی‌توانسته درست حرکت دهد، اما هیچ‌کس هیچ رفتار مشکوک و سوال‌برانگیزی از امید ندیده است که کوچک‌ترین ظنی به دست داشتن او در این کار پیدا کند.

مادرش درباره روز حادثه گفت: آن روز می‌خواستم با دخترم برای خرید رویه مبل به بازار برویم که وقت آمدن پسرم از مدرسه شد. دلشوره داشتم. این اواخر مدرسه گفته بود با دانش‌آموزی رفت و آمد دارد که اهل شر و شیطنت است. برای همین زود برگشتیم. حتی غروب که گفتند «ستایش» گم شده از امید هم درباره‌اش پرسیدم. من آن روز با جاروبرقی خانه را جارو کردم، اما هیچ چیز مشکوکی نظرم را جلب نکرد. اصلا نمی‌توانم باور کنم که این کار در خانه ما انجام شده باشد.

هیچ مشکل انضباطی نداشت

مدرسه‌ای که امید در آن درس می‌خواند هم در همین محله است. مسیر خانه تا مدرسه تقریبا ده دقیقه پیاده‌روی است. مدرسه همان اوایل خیرآباد است و بعد از چند کوچه نوبت به کوچه محل زندگی امید می‌رسد. مدیر مدرسه‌ای که «امید» در آن درس می‌خواند نیز تاکید کرد که «امید» هیچ مشکل انضباطی‌ نداشته است.

مدیر مدرسه اما در پاسخ به این پرسش که مادر متهم ادعا کرده نسبت به نشست و برخاست پسرش با یکی از بچه‌های مدرسه به آنها تذکر داده‌اند، گفت: هیچ مورد انضباطی‌ نبود که بخواهیم به خانواده امید اطلاع دهیم، اما وضع درسی‌اش مناسب نبود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:37

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با بیان اینکه مذاکرات با هفت شرکت اروپایی برای امضای قرارداد جدید فروش نفت آغاز شده است، گفت: صادرات نفت ایران امسال به ۲ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش شفاف، سیدمحسن قمصری درباره مذاکرات جدید نفتی ایران به منظور امضای قراردادهای فروش و صادرات نفت خام، گفت: مذاکرات با مشتریان سنتی که پیش از تحریم‌ها خریدار نفت ایران بوده اند، آغاز شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌های شل و برتیش پترولیوم انگلیس از مشتریان نفت ایران بوده اند که گفتگوها برای فروش نفت آغاز شده است، تصریح کرد: قرار است در صورت توافق بخشی از نفت تحویلی به این دو شرکت در پالایشگاه های آفریقای جنوبی مورد مصرف قرار بگیرد.

شرق اروپا بازار جدید نفتی ایران

این مقام مسئول همچنین از ادامه مذاکرات با دو شرکت ویتول سوئیس و «او. ام. ال» مجارستان خبر داد و افزود: هنوز توافق نهایی حاصل نشده و درباره حجم فروش نفت به این شرکت ها عددی تعیین نشده است.

وی همچنین با اشاره ادامه مذاکرات برای نهایی کردن قرارداد بلند مدت فروش نفت خام به دو شرکت انی و ساراس ایتالیا، بیان کرد: علاوه بر این، توپراش ترکیه از دیگر مشتریان سنتی نفت ایران است که مذاکرات برای افزایش فروش نفت به این پالایشگر ترک در حال انجام است.

به گزارش مهر، شرکت ملی نفت قصد دارد بخشی از بشکه‌های نفت خام خود را به جای چین و حتی هند، راهی بازارهای نوظهوری در شرق اروپا کند تا بتواند دست‌کم در روزهای پرنوسان قیمت طلای سیاه در کنار متنوع سازی بازارهای صادراتی، به اهداف افزایش یک میلیون بشکه‌ای افزایش صادرات نفت کشور در دوران لغو تحریم‌ها جامه عمل بپوشاند.

در طول چند هفته گذشته مذاکرات متعددی با شرکت‌های نفتی برای صادرات به کشورهای بلوک شرق اروپا انجام گرفته است به طوری‌که حتی اولین محموله نفت فروخته شده به شرکت لوک اویل روسیه توسط شرکت لیتاسکو روانه پالایشگاهی در رومانی شده است.  

علاوه بر رومانی تاکنون شرکت‌های مختلف نفتی از سوئیس همچون «گلنکور»، «ویتول» و «ترافیگورا»، «او ام ال» مجارستان، «او. ام. وی» اتریش، یک پالایشگاه نفتی در جمهوری چک و حتی کشورهایی از لیتوانی، لهستان، اسلوونی و صربستان مذاکراتی را برای امضای قراردادهای تک محموله و بلند مدت نفت آغاز کرده اند.

افزایش صادرات نفت به ۲ میلیون بشکه

قمصری با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توان عددی درباره احجام فروش نفت به شرکت ها اعلام کرد، یادآور شد: پیش بینی می‌شود حجم صادرات نفت خام ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با امضای قراردادهای جدید به دو میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری در حاشیه گفتگو با «میگل آریاس کانته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران از امضای قرارداد فروش ٧٠٠ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی خبر داده و گفته است: برخی از این قراردادها تاکنون هنوز عملیاتی نشده است.

پتروناس مالزی مشتری جدید نفت ایران

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین از پتروناس مالزی به عنوان یکی دیگر از مشتریان سنتی نفت ایران یاد و خاطرنشان کرد: این شرکت مالزیایی هم مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران برای امضای قرارداد جدید فروش نفت آغاز کرده است.

«ایخال عبدالرحمان» نماینده شرکت پتروناس مالزی پیشتر در گفتگو با مهر از آمادگی به منظور ازسرگیری واردات روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت از خبر داده و تاکید کرده بود: دور جدید فعالیت‌ها بین پتروناس و شرکت ملی نفت ایران آغاز شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:37

براساس قانون جدید که دولت عراق به تصویب رسانده، هزینه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی کاهش یافته است، حال آنکه تعرفه واردات قطعات منفصله از صفر به 15درصد افزایش پیدا کرده است.

دولت عراق به تازگی مصوبه‌ای درباره واردات خودرو داشته است که اجرای آن با منافع خودروسازانی که در آن کشور به ایجاد سایت‌های تولیدی پرداختند، همخوانی ندارد.

به گزارش شفاف، این موضوع در حالی است که عراق یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی خودروسازان کشورمان محسوب می‌شود. براساس قانون جدید که دولت عراق به تصویب رسانده، هزینه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی کاهش یافته است، حال آنکه تعرفه واردات قطعات منفصله از صفر به 15درصد افزایش پیدا کرده است.

این قانون در حالی اجرایی می‌شود که عراق یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی خودروسازان ایرانی به حساب می‌آید و در راستای همین موضوع خودروسازان کشورمان طی یک دهه گذشته به احداث سایت‌ تولیدی در این کشور پرداختند؛ بنابراین آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد اجرای این قانون نباید خیلی خوشایند خودروسازان ایرانی باشد؛ به‌طوری‌که معاون صادرات سایپا نیز چندی پیش عنوان کرده بود که «طبق این قانون جمع هزینه‌های افزوده شده به خودروهای تولیدی در عراق افزایش و جمع هزینه‌های واردات خودروی کامل کاهش پیدا می‌کند که با این حساب کفه ترازو به نفع واردات خودرو تغییر می‌کند.»

وی همچنین با اشاره به تاثیر نامطلوب این قانون در صادرات خودرو تولیدکنندگان ایرانی، اجرای آن را منجر به بی‌انگیزگی خودروسازان کشورمان خوانده است. محسن دستخوش جوان، در ادامه در گفت‌وگو با «سایپا‌نیوز» از نامه‌نگاری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با طرف عراقی خبر داده و می‌گوید: قرار بر این است که دستگاه دیپلماسی با طرف عراقی این موضوع را بررسی کند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 186 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:53

کل مساحت ایستگاه فضایی به اندازه‌ی یک زمین فوتبال است و عکس روز ناسا به این سازه کم‌نظیر بر فراز زمین اختصاص پیدا کرده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگترین سازه‌ای است که بشر در فضا ساخته است. کل مساحت ایستگاه فضایی به اندازه‌ی یک زمین فوتبال است و عکس روز ناسا به این سازه کم‌نظیر بر فراز زمین اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش شفاف ، البته قسمت کمی از آن شامل ماژول‌هایی می‌شود که فضانوردان در آن زندگی می‌کنند. ایستگاه فضایی آن‌قدر بزرگ است که باید قسمت به قسمت در فضا سر هم می‌شد و امکان پرتاب یک‌جای آن وجود نداشت. این ایستگاه دارای خرپاهای بزرگی است که بعضی از آن‌ها ۱۵ متر طول و ۱۰ هزار کیلوگرم وزن دارند. این خرپاها کل سازه را مستحکم نگه می‌دارند و راهی برای انتقال خطوط انتقال برق و خنک‌کننده‌های مایع هستند. عکسی که در بالا می‌بینید را شاتل فضایی بازنشسته‌ی آتلانتیس در سال ۲۰۱۰ گرفته است. در پس زمینه هم می‌توانید سیاره‌ی آبی زمین و فضای تاریک بی‌کران را مشاهده کنید.

زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک قاب

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:53

مادر خانواده که اکنون بیش از ۵۰ سال سن دارد سرپرستی سه فرزندش را-که از سادات هستند- به عهده می گیرد.

خیریه همت نوشت: پدر خانواده سال ۸۷ به دلیل تصادف فوت می کند.
 
مادر خانواده که اکنون بیش از ۵۰ سال سن دارد سرپرستی سه فرزندش را-که از سادات هستند- به عهده می گیرد.
 
البته مستمری از باب بازنشستگی پدرمرحوم به خانواده پرداخت می شود که همان مختصر باید برای امرار معاش، شهریه دانشگاه و هزینه های درمانی مدیریت شود.
 
یکی ازفرزندان خانواده مبتلا به بیماری میوپاتی است. این بیماری ژنتیکی بوده و درمان قطعی هم ندارد و بیشتر منجر به مشکلات حرکتی می گردد.
 
متاسفانه فرزند دیگر خانواده هم این بیماری را به شکل خفیف تر دارا می باشد.
 
در یکی از مناطق مستضعف تهران زندگی می کنند.
 
با توجه به وضعیت بیماری فرزند اول و نیز بالارفتن سن ایشان قصد داریم تا اقدام به تهیه یک دستگاه ویلچر برقی با قیمت تقریبی  ۴ میلیون تومان نماییم.
تهیه یک ویلچر برقی برای جوان بیمار یتیم

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:53

سازمان عفو بین الملل، روز یکشنبه تاکید کرد سه تبعه سعودی که در هنگام بازداشت در جریان اعتراضات، کودک بودند، اینک در انتظار اعدام به سر می‌برند.

دستگاه قضایی عربستان این سه متهم را با استناد به اعترافاتی محکوم کرده، اما آنان پیشتر در دادگاه با پس گرفتن اعترافات خود، اظهار داشتند که آن اعترافات با زور از آنها اخذ شده است.
 
به نوشته روسیا الیوم، "ساره لیا ویتسن" مدیر اجرایی بخش خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر گفت: حکم ادعایی علیه بازداشت شدگانی که ادعا شده قانون را نقض کرده اند، مثالی روشن از ظلم دستگاه قضایی عربستان است که فقط به حکم اعدام سه جوان محدود نمی شود؛ جوانانی که ادعا می شود جنایت هایی را مرتکب شده اند در حالی که کودک بودند. این در حالی است که دادگاه نیز درباره اظهارات آنها مبنی بر اخذ اعترافات اجباری تحقیق نکرده است.
 
این سه نفر بنا به اتهامات صادره در جریان مشارکت در تظاهرات مناطق شیعه نشین شرق عربستان در سال های 2011 و 2012 بازداشت شدند.
 
برخی فعالان محلی تاکید کردند که بیش از 200 نفر از شیعیان منطقه الشرقیه در عربستان از سال 2011 به ادعای ارتکاب جرایمی مرتبط با تظاهرات و اعتراضات، به دادگاه معرفی شده اند.
 
عربستان از ابتدای سال 2016 تا کنون دست کم 84 نفر را اعدام کرده است که از جمله آنان، شیخ نمر باقر النمر از علمای شیعه عربستان بود. این در حالی است که در سال 2015 نیز 158 نفر اعدام شده بودند.

منبع: العالم

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:02

یک شبکه آمریکایی گزارش داد: نقش عربستان در سپتامبر«کوچک جلوه داده شد » تا از ائتلاف شکننده واشنگتن با این کشور حفاظت شود.

به گزارش شفاف، روزنامه نیویورک پست در گزارشی درباره منتشر نشدن 28 صفحه از گزارش کمیسیون تحقیق درباره حوادث یازده سپتامبر که مربوط به مشارکت عربستان در این حملات است نوشت، دولت آمریکا عمداً بر دست داشتن عربستان در حملات یازده سپتامبر سرپوش گذاشت.

 این روزنامه  به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز آمریکا  درباره «28 صفحه» سانسور شده مزبور اعلام کرد، نقش عربستان در این حملات «کوچک جلوه داده شده است» تا از ائتلاف شکننده واشنگتن با این کشور نفت خیز حفاظت شود.  در این گزارش این مسئله کاملاً دست کم گرفته شده است. 

در واقع، دولت آمریکا عمداً بر دست داشتن عربستان در حملات یازده سپتامبر سرپوش گذاشت. این لاپوشانی فراتر از منتشر نکردن 28 صفحه گزارش مربوط به مشارکت عربستان در این حملات است. اختلال زیادی در روند تحقیقات ایجاد، و زمینه فراهم شد تا عاملانی که در این حملات دست داشتند، از مهلکه فرار کنند. 

من با برخی از افراد مرتبط با تحقیقات، از جمله ماموران «نیروی ضربت مشترک مبارزه با تروریسم» در واشنگتن و سن دیه گو، و ماموران اداره پلیس منطقه فیرفاکس که در تحقیقات مشارکت داشتند مصاحبه کردم. آنها گفتند در واقع همه راهها به سفارت عربستان در واشنگتن و کنسولگری این کشور در لس آنجلس ختم می شود.  این مقامات بارها و بارها احضار شدند، اما به بهانه «مصونیت دیپلماتیک» هرگز  برای پاسخگویی حاضر نشدند. 

بنا بر اعلام این منابع، در صفحاتی از گزارش تحقیق کنگره درباره حوادث یازده سپتامبر که منتشر نشده است - و شامل کل بخش آخر گزارش مربوط به «حمایت خارجی از هواپیماربایان یازده سپتامبر است- ، جزئیات درباره «مدرک غیرقابل انکار»ی ارائه شده است که سیا و اف بی ای درباره حمایت رسمی عربستان از دست کم دو تن از هواپیماربایان سعودی مستقر در سن دیه گو به دست آورده بودند. 

برخی از اطلاعات این گزارش به بیرون درز کرده است، از جمله تماس های تلفنی متعدد یکی از آموزش دهندگان سعودی هواپیماربایان در سن دیه گو با سفارت عربستان، و انتقال حدود 130 هزار دلار پول از حساب بانکی خانواده بندر بن سلطان، سفیر وقت عربستان در واشنگتن به حساب یکی از آموزش دهندگان سعودی هواپیماربایان. 

یکی از ماموران تحقیق که با «نیروی ضربت مشترک مبارزه با تروریسم» در واشنگتن همکاری می کرد از این موضوع شکایت داشت که دولت آمریکا به جای تحقیق درباره بندر بن سلطان در واقع از وی حفاظت می کرد. وی گفت وزارت امور خارجه گروه امنیتی را برای حفاظت از بندر بن سلطان در سفارتخانه و نیز خانه ویلایی اش در مک لین، واقع در ایالت ویرجینیا گمارد. 

این منبع افزود گروه ضربت قصد داشت شماری از کاکنان سفارت عربستان را زندانی کند، «اما مسئولان سفارتخانه به دادستانی آمریکا شکایت کردند» و پس از توافق قرار شد روادید دیپلماتیک این کارکنان باطل شود. جان گواندولو، مامور سابق اف بی آی که روی پرونده حملات یازده سپتامبر و پرونده های دیگر مربوط به القاعده تحقیق کرده بودگفت بندر بن سلطان باید یکی از مظنونین اصلی تحقیق درباره حملات یازده سپتامبر بود. 

وی گفت: «سفیر عربستان از طریق یک طرف سوم، پول در اختیار دو تن از هواپیماربایان حملات یازده سپتامبر قرار داده بود. باید با وی مانند یک مظنون تروریستی رفتار می کردند. دولت آمریکا می داند که شماری از نخبگان حاکم در عربستان از جهادگرایی در جهان حمایت مالی می کنند. با این افراد نیز باید مانند مظنونان تروریستی رفتار شود.  اما بندر بن سلطان روی اف بی آی نفوذ ذاشت. 

مارک روسینی، مامور سابق اف بی آی که در تحقیق درباره القاعده و هواپیماربایان حملات یازده سپتامبر مشارکت داشت گفت: « کاخ سفید اف بی آی را از بازجویی از ا اتباع سعودی که قصد بازجویی از آنها را داشت، بازداشت. کاخ سفید آنها را از مخمصه نجات داد.» 

همچنین روسینی گفت به اف بی آی گفته شد امکان صدور هیچ احضاریه ای وجود ندارد. با این همه، تحقیقات محلی اف بی آی نیز در نهایی به سعودی ها ختم شد. راجر کلی، پلیس سابق اداره پلیس فیرفاکس گفت: « هر وقت که ما به سعودی ها اشاره می کردیم، اف بی آی نمی خواست چیزی بشنود. این موضوع بسیار سیاسی بود و امکان نزدیک شدن به آن وجود نداشت.»

وی که رئیس «مرکز ملی اطلاعاتی منطقه ای پایتخت» آمریکاست افزود: « ما می توانستیم درباره سعودی ها تحقیق کنیم، اما در این باره ما هشدار داده شده بود.»

حیتی انور عولقی، مشاور مذهبی هواپیماربایان از دست ما فرار کرد. این روحانی تحت حمایت عربستان سال 2002 به اتهام جعل گذرنامه در فرودگاه جان اف کندی دستگیر شد، اما او را به یک «نماینده عربستان» تحویل دادند و در واقع به بازداشت عربستان درآمد. 

سرانجام عولقی در حمله هواپیمای بدون سرنشین سیا کشته شد. عجیب است که در گزارش کمیسیون  یازده سپتامبر که در پی تحقیق کنگره درباره حوادث یازده سپتامبر منتشر شد، هیچ اشاره ای به دستگیری موقت و آزادی عولقی نشده است، و به نام بندر بن سلطان نیز در پانوشت ها اشاره شده است. 

دو تن از نمایندگان حقوقی کمیسیون تحقیق درباره حمایت عربستان از هواپیماربایان از فیلیپ زلیکوف، مدیر اجرایی خود به خاطر ممانعت از آنها برای صدور احضاریه و بازجویی از مظنونان سعودی شکایت کردند. جان لمن، عضو کمیسیون یازده سپتامبر علاقه مند به پی بردن به روابط هواپیماربایان با بندر بن سلطان، همسرش و دفتر امور اسلامی سفارت عربستان در واشنگتن بود. اما هر بار که می خواست اطلاعاتی در این باره جمع آوری کند، کاخ سفید در کار وی مانع تراشی می کرد. 

لمن در کتابش با عنوان «کمیسیون» نوشته است: « آنها از افشای هر چیزی که مربوط به عربستان بود خودداری می کردند.» آیا آمریکا به خاطر حفاظت از بندر بن سلطان و نخبگان سعودی در روند تحقیق درباره حمایت خارجی از حملات یازده سپتامبر اختلال ایجاد کرد. 

والتر جونز، نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی با ارائه طرحی از اوباما خواستار انتشار 28 صفحه منتشر نشده از گزارش مربوط به حملات یازده سپتامبر شده است. وی در این باره گفت: «در آن زمان کارهایی انجام شد که نباید انجام می شد.»

یک اصلاح طلب سعودی که اطلاع مستقیم از مشارکت سفارت عربستان در حملات یازده سپتامبر دارد  با صراحت بیشتر در این باره سخن گفت. علی الاحمد که در «مؤسسه امور خلیج(فارس)» مستقر در واشنگتن فعالیت می کند گفت: « ما با رژیمی متحد شدیم که به حمایت مالی از این حملات کمک کرد.»

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:01

کارشناس حوزه تکنولوژی گفت: اکنون در بازار جمهوری دوربین هایی وجود دارد که بر روی خودکار نصب شده و کیفیتی برابر 1 تا 2 مگاپیکسل دارد و سودجویان می توانند آن را همانند سایر لوازم تحریر کنار دستگاه پوز قرار داده و به رمز مشتریان دست یابند.

به گزارش «شفاف» هفته گذشته رییس پلیس فتا ناجا از موضوع برداشت های غیر قانونی از حساب مشتریان بانک ها از سوی کلاهبرداران و هکرها و ... پرده برداشت.
 
بررسی‌های پلیس در برخی پرونده‌ها نشان می‌دهد که قصور بانک‌ها باعث متضرر شدن مشتریان بانک شده و از این رو پلیس با فراخواندن و احضار مسئولان بانکی کشور و حتی مدیران عامل برخی از بانک‌ها، آن‌ها را موظف به پرداخت خسارت به مشتریان بانک کرده است.
 
به گفته سردار هادیانفر، پلیس فتا موفق به شناسایی 11 حفره امنیتی در درگاه‌های بانک‌های خصوصی کشور در سال 94 شده و بر اساس تحقیقات پلیس میزان قصور بانک‌های خصوصی در تامین امنیت مالی مشتریان این بانک‌ها بیش از بانک‌های دولتی بوده است.
 
این در حالی است که بانک های خصوصی در مورد مواجهه با برداشت های غیر قانونی از حساب ها، معمولا مشتریان را متهم به حفظ نکردن رمز و موارد ایمنی می کنند و بر این باورند که بانک ها هیچ گاه قصوری در زمینه بروز سوء استفاده مالی و برداشت های غیر قانونی از حساب مشتریان نداشته اند.
 
معمولا یکی از روش هایی که این روزها سبب شده تا برخی از مشتریان بانک ها متضرر شوند، کپی شدن کارت های عابر و اطلاعات حساب هاست هرچند بانک ها برای امنیت پایین خدمات خود، مساله را تقصیر مشتری می دانند و می گویند آنها یا رمز خود را با صدای بلند به فروشنده و ... اعلام کرده اند و یا خود رمز کارت را وارد دستگاه پوز نکرده اند.
 
به اعتقاد کارشناسان بانک های خصوصی ادعای مشتریان مبنی بر خواندن و رویت رمز کارت های عابر از سوی فروشندگان و متصدیان دستگاه های پوز با استفاده از دوربین و ... امکان پذیر نیست زیرا کیفیت تصاویر دوربین ها بسیار پایین بوده و افراد سودجو به راحتی نمی توانند رمز وارد شده از سوی مشتریان را مشاهده کنند.
 
این در حالی است که میلاد حسینی نسب، کارشناس حوزه تکنولوژی در این باره می گوید: اکنون در برخی صنوف مانند طلا و جواهر فروشی ها که حساسی بالایی دارند معمولا روی ترازو و بالای سر فروشنده دوربین هایی نصب شده که قابلیت نشان دادن اعداد مندرج بر روی ترازو وی ا روی ماشین حساب را دارا هستند  و به دلیل اینکه دستگاه های پوز معمولا  در نزدیکی ترازو نصب شده، رمز وارد شده از سوی مشتری نیز قابل مشاهده است.
 
وی تصریح کرد: حوزه دروبین های مداربسته و ... آنچنان پیشرفت داشته که اکنون دروبین هایی در بازار وجود دارند که در ابعاد 1*2، 1*3، 1*1 و ... بوده و با نصب لنزهای مخصوص به راحتی می توان فاصله های 3-4 متری را کاهش داد و به 50 سانت تا یک متر رساند.
 
وی افزود: اکنون دوربین های مخفی در بازار وجود دارد که بر روی دیوار،تابلو، گل و... نصب می شود بدون اینکه کسی بتواند آن را ببیند و کیفیت فیلم ضبط شده HD بوده و این دوربین ها می توانند تا 2 ساعت فیلم را نیز ضبط کنند.
 
حسینی نسب گفت: تکنولوژی ،آنچنان پیشرفت کرده که دوربین های بسیار کوچک با کیفیت 2 تا 4 مگاپیکسل در بازار موجود است و سودجویان با نصب لنزهای مخصوص می توانند با استفاده از لنزهای 2.8 به 12 فاصله 3 متری را از 70درجه به 20درجه رسانده به فاصله 50 سانت تا یک متر کاهش داده و روی اعداد وارد شده بر روی دستگاه پوز زوم کرده و اطلاعات را کپی کنند.
 
این کارشناس حوزه تکنولوژی بیان کرد: اکنون در بازار جمهوری دوربین هایی وجود دارد که بر روی خودکار نصب شده و کیفیتی برابر 1 تا 2 مگاپیکسل دارد و سودجویان می توانند آن را همانند سایر لوازم تحریر کنار دستگاه پوز قرار داده و به رمز مشتریان دست یابند.
 
وی توضیح داد: این که مسوولان بانک های می گویند درز اطلاعات رمز کارت از طریق دوربین ها و ... وجود ندارد، صحیح نیست بلکه بسیاری از مشاغل و صنوف بالای سر فروشنده، دخل و... دوربین نصب کرده اند که نه تنها داخل صندوق  بلکه صفحه کلید دستگاه پوز، ماشین حساب و ... نیز با آن قابل مشاهده است.
 
با توجه به اطلاعات بالا می تواند نتیجه گرفت که کارشناسان بانک ها یا از تکنولوژی روز خبر نداشته و نمی دانند که دوربین ها و لنزهای تخصصی اکنون در بازار به راحتی عرضه می شود و یا با این کار و چنین اظهاراتی می خواهند از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی کرده و وجود باگ ها و حفره های امنیتی و همچنین نقاط ضعف خود را در لوای قصور مشتری در لو دادن اطلاعات پنهان کنند.

منبع: افکار

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 22:01

بنا بر گزارش‌ها، در پی غرق شدن شناور پناهجویان عازم اروپا صدها نفر از آنان غرق شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، در پی غرق شدن شناور پناهجویان عازم اروپا صدها نفر از آنان غرق شده‌اند.

سفیر سومالی در مصر روز دوشنبه به بی‌بی‌سی عربی گفت گمان می‌رود بیش از 400 پناهجو غرق شده باشند.

این پناهجویان که عمدتا از اتباع کشورهای سومالی، اتیوپی و اریتره بودند، قصد داشتند خود را به ایتالیا برسانند.

در همین حال، رسانه‌های سومالی گزارش دادند تیم‌های امدادی تنها موفق به نجات 29 نفر شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند این پناهجویان سفر خود را از مصر آغاز کرده بودند.

 سازمان پزشکان بدون مرز نیز در واکنش به این حادثه در توئیتر خود نوشت: «دریای مدیترانه در سال 2016 یک گور دسته جمعی است.»

این درحالیست که واژگون یک شناور در روز یکشنبه در سواحل لیبی به مرگ دست‌کم 8 پناهجوی آفریقایی تبار منجر شده است و احتمال می‌رود آمار تلفات به 27 نفر برسد.

یک سازمان فرانسوی اعلام کرد شناور آکواریوس 108 پناهجو را نجات داده است.

یکی از بازماندگان این حادثه به خدمه آکواریوس گفت دست‌کم 135 پناهجو سوار بر این شناور بوده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان ملل، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 180 هزار نفر سعی کرده‌اند خود را از طریق دریا به اروپا برسانند که در این بین حدود 800 نفر جان باخته‌‎اند.

سازمان بین المللی مهاجرت نیز اعلام کرد طی هفته گذشته تقریبا 6 هزار نفر از لیبی عازم اروپا شده‌اند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:04

محققان ژاپنی پوست الکترونیکی ساخته‌اند که اطلاعاتی از اندام‌های داخلی بدن و وضعیت سلامت به ما می‌دهد.

محققان ژاپنی پوست الکترونیکی ساخته‌اند که اطلاعاتی از اندام‌های داخلی بدن و وضعیت سلامت به ما می‌دهد.

پژوهشگران می‌گویند هدف از این ابداع، استفاده از آن در مصارف پزشکی و روزمره است.

به عنوان مثال این پوست الکترونیکی می‌تواند طی عمل جراحی، سطح اکسیژن بدن را کنترل کند.

همچنین ورزشکاران می‌توانند از پوست الکترونیکی برای اطلاع از ضربان قلب ومیزان قند خون استفاده کنند. پوست الکترونیکی اطلاعات به روز شده‌ای از علائم حیاتی بیمار به پزشک می‌دهد بدون اینکه لازم باشد از تجهیزات پزشکی خاصی استفاده شود.

افراد عادی نیز می‌توانند از پوست الکترونیکی برای مصارف روزانۀ خود و چک کردن معیارهای سلامت خود بهره‌مند شوند.

این پوست الکترونیکی بسیار نازک، صفحه نمایش رنگی دارد و با کمک لامپ‌های بسیار کوچک ال ای دی که به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در می‌آیند، کار می‌کند و اطلاعاتی از سلامت بدن ارائه می‌دهد. این پوست روی انگشت یا پشت دست فرد چسبانده می شود.

پروفسور تاکو سومایا، از استادان دانشگاه توکیو می‌گوید: «تصور کنید جهان چگونه خواهد بود اگر صفحه نمایشگری روی بدنمان می چسباندیم که احساسات و احوال درونی ما را نشان می‌داد؟ پوست الکترونیک گامی در جهت تحقق این ایده است.»

پوست الکترونیکی یا  E-Skin کمتر از دو میکرومتر قطر دارد و بسیار نازک است، یعنی 50 برابر نازکتر از موی انسان.

این پوست نازک از لایه‌های متعدد سرامیکی و پوشش پلیمری ساخته شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:04

گروه‌های معارضِ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پس از تهدید به ترک مذاکرات ژنو، بار دیگر علیه دولت دمشق اعلان جنگ کرده‌اند.

گروه‌های معارضِ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پس از تهدید به ترک مذاکرات ژنو، بار دیگر علیه دولت دمشق اعلان جنگ کرده‌اند.

احزابی که زیر پرچم «ارتش آزاد سوریه» و «احرار الشام»، با دولت سوریه می‌جنگند، دوشنبه (30 فروردین) در بیانیه‌ای اعلام کردند «با قدرت» با نیروهای دولتی که اکنون در حلب با داعش و جبهه النصره می‌جنگند، مقابله خواهند کرد.

به گفته سازمان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر، مستقر در انگلیس، معارضان اندکی بعد به نیروهای دولت در استان لاذقیه و منطقه راهبردی سهل الغاب در استان حما حمله کردند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر مدعی است معارضان تقریباً کنترل کامل شهر خربه الناقوس در حما را در اختیار گرفته‌اند.

خبر اعلان جنگ پس از آن مطرح شد که مخالفانِ مورد حمایت عربستان تهدید کردند چنانچه به خواسته‌شان مبنی بر گذار سیاسی، بدون بشار اسد، توجه نشود، مذاکرات ژنو را که اکنون در حال برگزاری است، ترک خواهند کرد.

نمایندگان گروه موسوم به کمیته عالی مذاکرات اعلام کردند چنانچه دمشق از مذاکره درباره سرنوشت اسد سر باز بزند، ممکن است مذاکرات صلح ژنو شکست بخورد.

عبدالحکیم بشار، یکی از اعضای این کمیته گفت: «اگر اوضاع به همین روال پیش برود، احتمال دارد از مذاکرات کنار بکشیم و آنگاه هیچ چشم‌اندازی برای راه حل سیاسی وجود نخواهد داشت.»

گروه‌های معارض و برخی کشورهای عربی و منطقه‌ای خواستار برکناری بشار اسد از قدرت هستند.

با این وجود، دولت سوریه می‌گوید سرنوشت اسد «خط قرمز» است و تنها مردم این کشور عربی می‌توانند درباره آن تصمیم بگیرند.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از نیمی از مردم سوریه مجبور به ترک خانه هایشان شده‌اند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 20:04

دانشمندان چینی روز گذشته (یکشنبه) از تولید موفق جنین‌های موش مرحله اولیه برای نخستین بار در یک ماهواره ریزگرانش فضایی قابل بازیابی خبر دادند که به زودی به زمین باز خواهد گشت.

دانشمندان چینی روز گذشته (یکشنبه) از تولید موفق جنین‌های موش مرحله اولیه برای نخستین بار در یک ماهواره ریزگرانش فضایی قابل بازیابی خبر دادند که به زودی به زمین باز خواهد گشت.

به گزارش شفاف، کاوشگر تحقیقاتی SJ-10 که در روز ششم آوریل (18 فروردین) به فضا پرتاب شده بود، بیش از 6000 جنین موش را در یک محفظه خودکفا به اندازه یک مایکروویو با خود حمل می‌کرد.

600 جنین از میان این گروه در زیر دوربین با وضوح بالا قرار گرفتند که هر چهار ساعت برای چهار روز از آن‌ها تصویربرداری شده و به زمین ارسال می‌شد.

تصاویر نشان دادند که جنین‌ها در حدود 72 ساعت پس از پرتاب کاوشگر از مرحله دو سلولی که یک مرحله رخ جنینی است به مرحله ثانویه بلاستوسیست که تکثیر سلولی محسوس رخ می‌دهد، رشد کردند. این زمانبندی به میزان زیادی با رشد جنین بر روی زمین مطابقت داشت. به سایر جنین‌های موجود در این ماهواره در 72 ساعت پس از پرتاب ثابت‌کننده تزریق شد تا آثار محیط فضایی بر روی رشد جنین مورد بررسی قرار بگیرد.

این نخستین گزارش رشد موفق جنین پستانداران در فضا در تاریخ بشری است.

دانشمندان پس از بازگشت SJ-10 به زمین، جنین‌های بازیابی شده را با نمونه‌های روی زمین مقایسه کرده و تحلیل‌های بیشتری بر روی مشخصات رشد اولیه جنین در فضا انجام خواهند داد.

این کاوشگر قرار است در یک ناحیه مشخص شده در شهر سیزیوانگ مغولستان داخلی فرود بیاید. طبق گزارش‌های اولیه، کل مجموعه این کاوشگر از طول عمر 15 ساله برخوردار است.

این فضاپیمای گلوله‌ای شکل از 19 تجربه شامل فیزیک سیالات ریزگرانش، احتراق ریزگرانش، ماده فضایی، آثار تابش فضایی، آثار زیستی ریزگرانش و فناوری زیستی فضایی برخوردار است. یکی از این تجربیات به بررسی تاثیر تابش فضایی برای ثبات ژنتیکی سلول‌های حشرات میوه و موش‌ها پرداخته و یک تجربه احتراق نیز چگونگی سوختن مواد استفاده شده در فضاپیما در فضا برای شناسایی روشهای ساخت کپسول‌های ایمنتر برای ماموریت‌های سرنشین‌دار می‌پردازد.

یک تجربه دیگر که مشارکت بین مرکز ملی علوم فضایی موسسه CAS و سازمان فضایی اروپا است، رفتار نفت خام را تحت فشار بالا بررسی می‌کند. همچنین یک ابزار دیگر بر روی این ماهواره به آزمایش احتراق ذغال‌سنگ و شکل‌گیری آلاینده در ریزگرانش می‌پردازد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:57

پس از چند هفته تلاش شبانه روزی دست اندرکاران کارگاه ضریح سازی حرم مطهر سقای کربلا، آخرین قطعه از ضریح جدید نصب شد تا ضریح برای رونمایی در ایام میلاد مولای متیان امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام آماده باشد.

به گزارش«شفاف»، آخرین قطعه از ضریح جدید حرم حضرت عباس (ع) شب گذشته نصب شد تا این ضریح آماده رونمایی در روز ولادت امیرالمومنین(ع) شود.

به همین مناسبت علامه سید احمد الصافی متولی شرعی آستان مقدس عباسی ضمن حضور در حرم مطهر، افتخار آن را یافت تا آخرین گلدان مینای بالای ضریح مطهر را به عنوان آخرین قطعه این ضریح نصب کند. پس از این مرحله، پرسنل مونتاژ ضریح در حال تمیزکاری ضریح و کنترل قطعات نصب شده و اتصالات آن در همه مقاطع هستند.

لازم به ذکر است باز کردن ضریح قدیم از ۱۳ اسفند سال پیش آغاز شد و نصب ضریح جدید، روز گذشته به طور کامل به پایان رسید. همچنین با اتمام نصب ضریح جدید، انجام عملیات ساختمانی مثل کف‌سازی مجدد حرم مطهر، احداث فونداسیون جدید و ... نیز که همزمان آغاز شده بود، به پایان رسید.

ضریح جدید حضرت ابوالفضل (ع)، نخستین ضریح ساخته شده در عراق و به دست هنرمندان عراقی خواهد بود که در کارگاه‌های حرم مطهر ساخته و پرداخته شده است.

آیت الله سید احمد الصافی متولی آستان مقدس حضرت عباس (ع) در این باره اظهار داشت: با تأییدات حضرت حق و برکات حضرت ابوالفضل (ع)، ضریح قدیمی از روی مرقد مطهر برداشته شده و از ضریح جدید همزمان با میلاد با سعادت مولا امیر‌المؤمنین (ع) رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضریح فعلی که به دستور آیت‌الله العظمی سید محسن حکیم مرجع فقید جهان تشیع ساخته شده بود، بیش از نیم قرن بر روی مرقد مطهر قرار داشت و امروز و بعد از گذشت چند دهه، ضریح جدید به دست خادمان حرم مطهر حضرت عباس (ع) در عراق ساخته و نصب شده است.

آیت الله الصافی افزود: ضریح قدیمی که در ساخت آن، ۲۰۰۰ کیلوگرم نقره و ۴۰ کیلوگرم طلا به کار رفته بود، در ۱۲ رمضان ۱۳۸۵ هجری قمری مطابق با ۱۲ دی ماه ۱۳۴۴ هجری شمسی و ۲ ژانویه ۱۹۶۶ بر روی مرقد مطهر نصب شده بود.


وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:57